KOPIE SNUBNÍHO PRSTENU KATEŘINY Z LUDANIC VYSTAVENA V OBRAZÁRNĚ KLÁŠTERA
Popisky k vitríně – Prsten z rožmberské hrobky
1 – věrná kopie prstenu z rožmberské hrobky ze zlata a přírodních drahokamů
doplnění: Originál prstenu byl objeven při nedestruktivním průzkumu nepřístupné hrobky Rožmberků pod presbytářem konventního kostela Nanebevzetí Panny Marie ve Vyšším Brodě. Jde o zlatý dámský prsten, který je zdobený pěti kameny zelené barvy v korunce a dvojicí červených kamenů v náběhu na korunku. Prsten byl díky moderním technologiím naskenován a originál zůstal na svém místě, tj. na plochém víku sarkofágu Petra Voka z Rožmberka.
Vystavený prsten je věrnou replikou šperku z rožmberské hrobky, byl vyhotoven ze čtrnáctikarátového zlata (celkem použito 7,5 g zlata) a dozdoben dvojicí drobných přírodních rubínů ze Srí Lanky a pěti přírodními smaragdy, které byly vybroušeny z jednoho kvalitního kamene ze Zambie. Hodnota surového smaragdu (použitého ve šperku) byla přibližně 65 000Kč.
2 – zvětšený model prstenu z rožmberské hrobky (měřítko 6:1)
doplnění: Zvětšený model, na němž vyniknou všechny detaily výzdoby, byl vytvořen metodou 3D tisku. Samostatně jsou vytištěné jednotlivé zelené a červené náhrady kamenů z průsvitného resinu a obroučka i lůžko pro kameny z resinu černé barvy. Resin (nebo také syntetická pryskyřice) je materiál používaný v 3D tiskárnách v tekutém stavu a vytvrzovaný je UV zářením. Tato technologie umožňuje vyrábět různé komponenty s velmi vysokou kvalitou povrchu a mírou detailu. Po vytištění jednotlivých komponent byl prsten sestaven do jednoho celku (stejně jako se do zlata zasazují kameny) a finálním krokem bylo natření černého materiálu zlatou barvou.
3 – model prstenu z rožmberské hrobky v měřítku 1:1. Surový výstup z 3D tiskárny (včetně podpor)
doplnění: Z digitálního modelu, jenž byl základní dokumentací průzkumu nepřístupné pohřební komory, byly pro studijní účely vytvořeny kopie v měřítku 1:1 a 6:1. Tyto kopie byly vytvořeny na 3D tiskárně. Futuristický vzhled tohoto konkrétního modelu je dán zatím neodstraněnými vytisknutými podporami pod samotný objekt zájmu.